Journalism: “Very Few Thais Follow” prime minister, Abhisit, weekly television program

Blog Note:

  • Billions upon billion of Abhisit‘s public relations melts away into the river

If you can believe this, but public relations spending by the current government-is at historical high compared to any Thai government in office in the past.

Sad, real sad, that in poll after polls-the government “Still” gets poor performance mark. But who cares? It is the government of the royalist, elite and military rulers that can do no wrong.

“The good can do no wrong,” is the cry against democracy, liberty and justice in Thailand.

We are talking about multiple-billions of baht here, where, again believe it or not-the Thai government public relations budget have been ranked number one in television industry advertisement revenue income-with promoting the Thai government on television beating the spending by the likes of consumer goods giant Uniliver, P&G, or Coke, or Toyota, and the rest of them-now and then.

hen if you do not believe it, it gets worse. The Democrat party governor of Bangkok-will do things like tear down the posters of the opposition Pheu Thai Party, and leaving the Democrat party posters intact.

Then worse yet, the government controls most television stations in Thailand and the news is hell bent against the opposition and the Red Shirts-and as Matichon Weekly reported, the government will call up the editorial department of television and radio stations telling them “What Angle” the news should be.

The worse yet, internet censorship is widespread and that literally leaves the community radio as the main voice of independence in Thailand, but guess what, they are under close watch and always threatened to be shut-down.

The result, is off course-mainly a one dimensional news and information flow in Thailand-all directed from and mostly by the government.

And all of that is not enough!

They have to advertise directly to the people-like just turn on the television-during the recent parliamentary “No Confidence Censure” Abhisit picture with the message he is doing great things for Thailand was like all over the place.

All of it looks enough to make an average Thai “Puke” just by the sight and sound of the Thai prime minister.

And that is probably why so few Thais are listening to Abhisit.

The following is from Daily News:

เมื่อ เวลา 14.00 น. วันที่ 22 มี.ค. นายวัชระ กรรณิการ์ รองโฆษกประจำสำนักนายกรัฐมนตรี แถลงว่า ที่ประชุมคณะรัฐมนตรีได้รับทราบรายงานของสำนักงานสถิติแห่งชาติ ในเรื่องการสำรวจความเห็นของประชาชนที่มีต่อการประชาสัมพันธ์ของรัฐบาล ประจำปี พ.ศ.2553 โดยมีการสำรวจระหว่างวันที่ 1-17 ธ.ค.53 โดยใช้วิธีสัมภาษณ์สมาชิกในครัวเรือน ที่มีอายุตั้งแต่ 18 ปีขึ้นไป ครัวเรือนละ 1 คน กระจายไปทั่วประเทศ รวมทั้งสิ้น 5,800 ครัวเรือน โดยผู้กรอกแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเกษตรกรร้อยละ 29.3 ค้าขายประกอบธุรกิจส่วนตัวร้อยละ 20.8 และข้าราชการบำนาญ แม่บ้าน ว่างงานร้อยละ 12.9

(The national statistics office informed the government on a survey of Thais on the government public relations campaign comprising of 5,800 household survey with about 30% in agriculture, 20% private business operators and retired civil servants and house wife about 13%)

โดยมีข้อสรุปที่สำคัญ อาทิ เรื่องการรับทราบข้อมูลข่าวสารของรัฐบาล ประชาชนร้อยละ 81.9 ระบุว่า รับทราบ ประชาชนร้อยละ 18.1 ระบุว่า ไม่ทราบ ซึ่งประชาชนที่รับทราบระบุว่า ทราบจากโทรทัศน์ถึงร้อยละ 97 หนังสือพิมพ์ร้อยละ 29.1 และเจ้าหน้าที่รัฐร้อยละ 21.9

(About 82% of those survey said they received government information, 18% said they did not, to which those that said they got government information, 97% is from television, 30% from print media and government official 22%)

นายวัชระ กล่าวต่อว่า ข้อมูลข่าวสารของรัฐบาลที่ประชาชนสนใจ คือ นโยบายต่าง ๆ ร้อยละ 64.7 รองลงมาคือ ภารกิจนายกรัฐมนตรี ร้อยละ 53.8 และผลการดำเนินงานของรัฐบาลร้อยละ 35.7 ทั้งนี้ การติดตามข้อมูลข่าวสารผ่านรายการของรัฐบาล จำแนกได้ว่า

(About 64% of those survey said they were interested in government policies, 54% about ministers’ work, and 36% about result of government policies)

1.การติดตามการถ่ายทอดสดการแถลงผลประชุมคณะรัฐมนตรี ประชาชนติดตามเป็นประจำร้อยละ 8.4 ติดตามบางครั้งร้อยละ 71.1 ไม่เคยติดตามร้อยละ 20.5

(About 8& said they are regular followers of government announcements, and 71% said they followed sometimes. About 20% said they never follow government announcements)

2.การถ่ายทอดสดกิจกรรมของภาครัฐ ประชาชนติดตามประจำร้อยละ 12.2 ติดตามบางครั้งร้อยละ 80.2 ไม่เคยติดตามร้อยละ 7.6

(12% said they always followed live broadcast of government announcement, 80% said sometimes and 7% said never)

3.รายการเชื่อมั่นประเทศไทยกับนายกฯ อภิสิทธิ์ ประชาชนติดตามประจำร้อยละ 6.2 ติดตามบางครั้งร้อยละ 54.6 ไม่เคยติดตามร้อยละ 39.2.

(About 6.2% said they always followed the Thai prime minister, Abhisit’s weekly television program and 54% said sometimes they followed it. About 40% said they never followed the program)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s